تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل به ۸۳ تن رسید (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
سرخط خبرها

تغییر قوانین آزمایش ژنتیک حین بارداری در سازمان بهزیستی

  • کد خبر: ۱۷۶۶۷۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
تغییر قوانین آزمایش ژنتیک حین بارداری در سازمان بهزیستی
معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ارائه ۱۲۰ هزار مشاوره ژنتیک برای جامعه تحت پوشش و مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره طی سال گذشته خبر داد.

افروز صفاری فرد در گفت و گو با شهرآرانیوز درخصوص برنامه مشاوره ژنتیک که از سال ۱۳۷۶ توسط سازمان بهزیستی اجرا می‌شود، اظهار کرد: عمدتا مشاوره‌های ژنتیک در چند مرحله قبل از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری انجام می‌شود.

وی افزود: مشاوره‌های قبل از بارداری و حین بارداری همچنان توسط سازمان بهزیستی در حال انجام است، با این تفاوت که در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت باید مشاوره ژنتیک در مرحله حین بارداری به تایید پزشکان متخصصان ارائه شود؛ به عبارتی دیگر متخصص زنان باید تایید کند مشاوره ژنتیک برای زنان باردار انجام شود، اما برای سایر موارد آزمایشات انجام می‌شود.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بعد از ابلاغ این قانون، دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت صادر شد که حتما باید متخصص زنان این ارجاع را صادر کند و ما نیز آن را در مراکز بهزیستی ابلاغ کردیم در صورتی که زنان باردار برای مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند حتما باید دارای تاییدیه متخصص زنان باشند.

صفاری فرد با بیان اینکه شاید تنها کار پیشگیری از معلولیت‌ها که از بروز و شیوع معلولیت به طور کامل پیشگیری می‌کند مشاوره ژنتیک باشد، توضیح داد: افرادی که سن بالا ازدواج می‌کنند و نگران این هستند که فرزندشان دچار مشکل باشد با آزمایشات ژنتیک حین بارداری می‌توانند سلامت فرزندشان را تایید کنند یا پزشک متخصص براساس تاریخچه‌ای که از زن باردار دریافت می‌کند به این نتیجه می‌رسد که باید مشاوره ژنتیک برای او انجام شود در همین راستا او را به مرکز ارجاع می‌دهند یا خانواده خودشان مستقیما به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه و درخواست انجام مشاوره و آزمایشات را دارند.

وی در همین راستا اعلام کرد که سال گذشته ۱۲۰ هزار مشاوره ژنتیک برای جامعه تحت پوشش و مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره ارائه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->